Na běžkách kolem Prášilského jezera

Trasa dlouhá 33 km kolem Prášilského jezera a Šumavského lesa začíná v místech bývalé osady Slunečná. Vydáme se po žluté 1,5 km směr „Slunečná-samoty“ a dál po zelené a pak červené celkem 6,5 km až na vrchol Poledník. Mírným stoupáním po udržované stopě projedeme kolem rozc. Slunečná samoty, až přijedeme k rozcestí Liščí díry, kde stávala bývalá Schwarzenbergská hájovna. Zde odbočíme vpravo a čeká nás 1 km stoupání /2-3/ k Prášilskému jezeru. Na západní straně se nad hladinou jezera zvedá 150 m vysoká karová stěna. Dále budeme pokračovat v náročném stoupání po udržované stopě přes sedlo Předěl, až po celkem 4,5 km staneme na vrcholu Poledníku (1315 m). Z Poledníku se vrátíme 1,5 km k rozcestí Předěl, které se nachází v sedle mezi Polední horou a Jezerním hřbetem. Dále sjíždíme po zelené značce k rozcestí Bavorská cesta, kde odbočíme vpravo a pokračujeme v klesání tentokrát po modré značce 3,5 km až k bývalé hájence Javoří Pila. Poté nás čeká další 2 km dlouhý sjezd k Hakešické cestě, kterým se dostaneme k Vchynicko – Tetovskému plavebnímu kanálu. Pokračujeme vlevo po žluté směr „bývalá Nová Studnice“ 3 km. Tento úsek cesty je velmi zajímavý, protože charakter zdejší krajiny poněkud vybočuje z toho, na co jsme v této části Šumavy zvyklí. U rozc. býv. Nová Studnice, kde kdysi vedla jediná cesta do Modravy, tento úsek končí. V závěru klesáme po žluté kolem bývalé střelnice až do Slunečné, kde se můžeme po krásném výletě ohřát v útulném srubu a zhodnotit zážitky z uplynulého dne.